Warsztat dla chłopców

SESJA 1

LEGENDY MIEJSKIE: KIM JEST PRAWDZIWY MĘŻCZYZNA?

Nie było jeszcze takich czasów, żeby aż tyle niezdrowych i niszczących przekazów było skierowanych do naszych nastoletnich chłopców. Ogólnodostępne media, portale społecznościowe, muzyka i filmy zaburzyły koncept prawdziwego mężczyzny.

Sesja rozpoczyna się procesem odkrywania męskości, eksplorowania miejskich legend dotyczących prawdziwego mężczyzny oraz odkrywania mitów i stereotypów, równocześnie dostarczając nową wizję tego, jak prawdziwe męstwo wygląda.

Podczas tej sesji, chłopcy odkryją, jak:

– media niesłusznie przedstawiają młodych mężczyzn jako chuliganów

– mężczyźni są prezentowani albo jako wydepilowani, umięśnieni herosi- albo jako zabawni głupole

– portrety mężczyzn jako fizycznie dominujących nad innymi krzywdzą społeczeństwo

Przewidywane rezultaty:

Uczniowie, którzy wezmą udział w prezentacji uzyskają:

– dopasowane do każdego wytłumaczenie, co czyni z chłopca mężczyznę- i przyrzeczenie trzymania się prawdziwych „męskich cech”

– jasne zrozumienie negatywnej roli mediów w kreowaniu ich chłopięcego świata

– zapewnienie, że nadal mogą dać wiele społeczeństwu, nawet jeśli część osób określa ich jako łobuzów

– serię przydatnych strategii działania w sytuacji, gdy obrazy z mediów lub społeczne przekazy podkopują ich poczucie własnej wartości

– przyrzeczenie od chłopców, że będą szanować kobiety i odnajdywać podejścia bez przemocy podczas rozwiązywania problemów (zamiast używania swoich pięści)

SESJA 2 warsztat dla nastolatków

LEGENDY MIEJSKIE: MĘŻCZYŹNI I ZWIĄZKI

Legendy miejskie dotyczące męskości, związków i bliskości są rozpowszechnione, zawiłe i przede wszystkim niezgodne z prawdą. Mężczyźni są mylnie oceniani jako nieefektywni w komunikacji, małomówni i chcą tylko jednej rzeczy, jeśli chodzi o kobiety.

Dodatkowo mężczyźni nie są uczuciowi, nie bawią się w „miłość”. Nie dzielą się swoimi uczuciami. Nie mają „potrzeb” w relacji z kobietami. A pornografia jest częścią seksualnej edukacji, rozwoju i związków.

Oczywiście, mężczyźni także rozwiązują wszystkie swoje problemy w związkach przy pomocy pięści, czy to ze swoimi kumplami, czy z każdym innym osobnikiem.

Te krzywdzące, niebezpieczne miejskie legendy są zgubne, jednak nadal funkcjonują w społeczeństwie.

W tej prezentacji, nasz prowadzący pomoże chłopcom odkryć:

– Jaki obraz chłopców i związków przedstawia społeczeństwo, i dlaczego jest to błędne

– Nieskuteczne metody komunikacji, i ich zdrowe alternatywy

– Czego naprawdę chcą dziewczyny w relacji z chłopcami

– Dlaczego korzystanie z pornografii jest krzywdzące, uzależniające i dlaczego podkopuje zdrowy rozwój związku

– Jak rozpoznać, że związek jest zdrowy?

– Jak poruszać się w świecie dziewczyn- w szczególności jak jasno komunikować się w sprawie oczekiwań w związku

Przewidywane rezultaty:

– Chłopcy uzyskają przejrzyste strategie, mające na celu pomóc im funkcjonować w relacjach z dziewczętami

– Chłopcy nauczą się rozpoznawać uzależniającą naturę pornografii i jej związek z mizoginią

– zrozumienie, co tworzy zdrowy związek, a co wpływa na jego toksyczność, oraz jak rozpoznać, kiedy związek wpływa na nas negatywnie

– plusy i minusy trudnej relacji

– lepsze zrozumienie użytkowania nowoczesnych technologii w zdrowy sposób, by wzmocnić swoje relacje

SESJA 3

PRAWDZIWI MĘŻCZYŹNI ROBIĄ GŁUPIE RZECZY

Nastoletni chłopcy robią głupie rzeczy. To fakt- a nie legenda miejska. Jest to ściśle związane z rozwojem ich mózgu. Jest to także związane z ich kolegami. Częściowo jest to także spowodowane miejskimi legendami o męskości, alkoholu i innych narkotykach, oraz podejmowaniu ryzykownych zachowań.

W tej sesji, nasz prowadzący będzie dyskutować z chłopcami o:

– podstawach funkcjonowania chłopięcego mózgu

– Jak koledzy wpływają na ich zachowanie?

– Dlaczego chłopcy podejmują ryzykowne zachowania, i jak to na nich wpływa?

– Czy „fajne” dzieciaki naprawdę upijają się i imprezują co weekend?

– Co badania mówią nam na temat alkoholu i zażywaniu innych narkotyków przez nastoletnich chłopców?

Oczekiwane rezultaty:

– Chłopcy nauczą się, jak odmawiać i być asertywnym wobec wpływu kolegów

– Chłopcy zwiększą swoją ostrożność w stosunku do używek

– Chłopcy zrozumieją, jak działa nauka o mózgu i dlaczego podejmują złe decyzje (historia 20,000-letniego mózgu)

– Strategie i narzędzia potrzebne do wprowadzenia zmian, by podejmować lepsze decyzje

SESJA 4 warsztat dla nastolatków

ZWALCZANIE „ŚMIERDZIUSZKOWEGO MYŚLENIA”

Powszechnie wiadomo, że mężczyźni mniej chętnie sięgają po pomoc w przypadku problemów ze zdrowiem psychicznym w porównaniu do kobiet. To kobiety częściej mają stany depresyjne, lękowe oraz samookaleczają się, jednak to mężczyźni częściej podejmują (skuteczne) próby samobójcze.

Ten warsztat jest nakierowany na zdrowie psychiczne, ma za zadanie rozbroić negatywne podejście chłopców do samych siebie („śmierdziuszkowe myślenie”). Warsztat ukaże także, że zdrowie psychiczne zależy w dużym stopniu od sposobu myślenia o sobie, zwiększy poziom wiedzy o depresji i zaburzeniach lękowych, a także podniesie ogólne samopoczucie i poczucie zadowolenia.

Uczestnicy warsztatów nauczą się:

-Które problemy związane ze zdrowiem psychicznym najczęściej dotykają młodych mężczyzn, oraz jak rozpoznać, czy jesteś w grupie ryzyka zachorowania na depresję lub zaburzenia lękowe?

– Dlaczego ludzie dokonują samookaleczeń i jak temu zapobiec?

– Zaburzenia odżywiania, anoreksja, bulimia- fakty na temat tych chorób (nie dotyczą tylko dziewcząt!)

– Proste strategie radzenia sobie ze „śmierdziuszkowym myśleniem” i podnoszenia swojego ogólnego samopoczucia

Oczekiwane rezultaty:

-Pozytywna nauka dotycząca zdrowia psychicznego oraz zdobycie narzędzi, by je utrzymać na odpowiednio zadowalającym poziomie

– Gdzie szukać pomocy w razie potrzeby?

– Łatwe do wdrożenia strategie dla podniesienia poziomu witalności, optymizmu oraz ogólnego samopoczucia.

Warsztat dla nastolatków może pomóc Twojemu synowi w tym, aby łatwiej wejść w dorosłość. Zapraszamy do udziału!